Käyttöehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Päivitetty 9.8.2019

YLEISTÄ

Autamme mielellämme kaikissa tilauksiin, toimituksiin ja tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä. Voitte lähettää kaikki näihin liittyvät asiat sähköpostilla info@pielisenkaluste.fi. Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen ja tilauksen yhteystiedoissa tulee olla käytössä toimiva sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero. Varmistattehan, että tilaukselle annetut yhteytiedot ovat oikein.

Minimitilaus on kolme (3) euroa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely on nähtävissä sähköpostilla lähetettävästä tilausvahvistuksesta.

Tuotteiden värisävyt voivat vaihdella riippuen laitteesta ja tämän näyttöasetuksista, myös valmistajien värjäyserien välillä voi olla sävyeroja. Toimitamme tuotteet aina samasta värjäyserästä.

Mikäli tilattuja tuotteita ei ole saatavissa samasta värjäyserästä tai muun poikkeuksellisen tilanteen yhteydessä, otamme tilaajaan yhteyttä.

Valitettavasti verkkokaupassa ei ole mahdollista jälkikäteen lisätä tai poistaa tuotteita tilauksista. Tarvittaessa voitte ottaa yhteyttä info@pielisenkaluste.fi ja jos toimitus ei ole vielä lähtenyt, pyrimme toteuttamaan muutostoiveenne sovitulla tavalla.

TOIMITUSAIKA

Tilaus käsitellään 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta ja luovutetaan Postille/Matkahuoltoon. Kun tilauksesi on käsitelty, saat toimitusvahvistuksessa Postin/Matkahuollon seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksesi etenemistä Postin/Matkahuollon sivuilta. Seurantakoodin avulla voit myös noutaa lähetyksesi ennen varsinaisen saapumisilmoituksen tuloa. Emme lähetä tuotteita kirjeenä.

Pielisen Kaluste Oy ei vastaa omasta toiminnastaa riippumattomista toimitusviivästyksistä. Postin/Matkahuollon palvelukuvauksen mukaan paketit ovat noudettavissa keskimäärin kahden vuorokauden kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Postista /Matkahuollosta noudettavia toimituksia säilytetään 7 vuorokautta. Jos tilaus ei saavu viiden vuorokauden aikana toimitusvahvituksesta, ota yhteyttä info@pielisenkaluste.fi.

Pakettiautomaattitoimituksista Posti ilmoittaa tekstiviestillä/sähköpostilla lunastuskoodin ja noutopaikan, kun toimitus on noudettavissa. Paketti on noudettavissa 7 vuorokautta ilmoituksen jälkeen. Tarkistathan, että puhelinnumerosi on oikea.

TOIMITUSTAVAT JA -MAKSUT

Toimitamme kaikki lähetykset postipaketteina tai matkahuollolla ja kaikki tilatut tuotteet kerralla. Kaikissa pakettitoimituksissa on seurantakoodi.

Toimitus Matkahuoltoon/ postin noutopisteeseen 5,90€

Ilmaiset toimituskulut: Tilaus toimitetaan postitoimipaikkaan postipakettina, kun tilauksen loppusumma ylittää 50 € (Suomi).

MAKSUTAVAT

Tuotteet ja toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä, maksunvälittäjänä toimii Chekout Finland Oy

https://checkout.fi/materiaalit/maksuehdot/

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy.

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector ja Jousto. Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

ENNAKKOLASKU SÄHKÖPOSTIIN

Tilauksen ennakkomaksutiedot toimitetaan sähköpostilla. Tilaus laitetaan eteenpäin suorituksen vastaanottamisen jälkeen. Jos suoritusta ei ole vastaanotettu 14 vrk jälkeen, tilaus katsotaan peruutetuksi. Suorituksen kirjautumisessa huomioitavaa on pankkien välisten siirtojen ja pankkipäivien vaikutus.

ULKOMAAN TOIMITUKSET /INTERNATIONAL CUSTOMERS

Toimitamme ulkomaille vain ennakkomaksulla. Toimitusveloitus Suomen Postin veloituksen mukaan. Jos haluat toimituksen Suomen ulkopuolelle, lähetä tilauksesi sähköpostilla info@pielisenkaluste.fi, saat laskun sähköpostiisi ja varaamme tuotteet sinulle. Tilaus toimitetaan, kun maksu on vastaanotettu.

International deliveries only with advance payment. Please send your order via email info@pielisenkaluste.fi, we will reserve the items for you and invoice will be send to you via email with delivery cost according to Finnish Post Office fee. After payment is reseived the order is sent.

PALAUTTAMINEN JA PERUMINEN

Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen.
Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana ja se pitää pakata siististi alkuperäiseen pakettiinsa.

Jos tuote on kasattu tai kasattu ja sitten purettu, tai kärsinyt jälkiä tai vaurioita tutustumisen johdosta, katsotaan se otetuksi käyttöön.

Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys asiakaspalveluun info@pielisenkaluste.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
Pielisen Kaluste Oy ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi.

Palautus ei ole mahdollinen tuotteille joissa on vakiovalikoimasta poikkeavia muutoksia. Näitä ovat verhoillut huonekalut jotka ovat verhoiltu asiakkaan toivomalla kankaalla, sekä tilauksesta asiakkaan valitsemalla ei-vakio värillä käsitellyt tuotteet. Lisäksi erikoistyöt kuten mittamuutokset. 

Toimitusmyyntituotteet: Asiakkaalle erikseen tilatuilla toimitusmyyntituotteilla ei ole palautusoikeutta. 

Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen kuljetukseen vaadittavat asiakirjat ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.

Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan (esimerkiksi Matkahuoltoon) palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti.

Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
Tilauksen alkuperäisiä toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle. Palautuksen osalta kustannus asiakkaalle on sama kuin tuotteen toimituskulu koti-ovelle toimitettuna.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Pielisen Kaluste Oy.lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Tilaus, jota ei vielä ole toimitettu, voidaan peruuttaa maksutta. Tee peruutus tällaisessa tapauksessa puhelimitse arkipäivänä. Toimitusmyyntituotteet: Asiakkaalle erikseen tilatuilla toimitusmyyntituotteilla ei ole peruutusoikeutta, mikäli tuotteet on jo tilattu valmistajalta/tukusta.

REKLAMAATIOT

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote, tuote on virheellinen tai vahingoittunut kuljetuksessa, otattehan yhteyttä sähköpostitse info@pielisenkaluste.fi. Asian käsittely nopeutuu, mikäli viestin liitteenä on kuva reklamaatioon liittyen. Viallinen tuote korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote.